Świadome słonie
31 października 2006, 15:07Słonie mają samoświadomość. Dotychczas o samoświadomości mówiono jedynie w odniesieniu do ludzi, szympansów, orangutanów i delfinów butlonosych. Najnowsze badania wykazały, że do tej listy należy dopisać i słonie.
Za co kochamy horrory
30 października 2006, 18:50Jedni je kochają, inni na hasło horror od razu przełączają program i z zasady nigdy nie wybierają się do kina na filmy grozy.
Kafejki bez młodzieży?
30 października 2006, 11:37Chińskie władze zastanawiają się nad wydaniem zakazu korzystania z kafejek internetowych osobom, które nie ukończyły 18. roku życia. Kafejki są bowiem miejscami, gdzie często dochodzi do przestępstw.
Jak zapobiec wadom zgryzu u dzieci?
29 października 2006, 13:28Alergiczny nieżyt nosa, karmienie butelką oraz ssanie kciuka mogą się przyczyniać do powstawania nieprawidłowego zgryzu.
Bliźniaczki częściej przechodzą przedwczesną menopauzę
26 października 2006, 08:39Kobiety, które mają bliźniacze rodzeństwo, aż do 5 razy częściej niż inne panie przechodzą przedwczesną menopauzę.
Wirusy odpowiadają za utratę pamięci
25 października 2006, 13:46Rodzina wirusów wywołujących całą gamę chorób, od przeziębienia poczynając, na polio kończąc, może prawdopodobnie infekować mózg i systematycznie go uszkadzać — donoszą badacze z Mayo Clinic w Minnesocie.
Złodzieje pomogli archeologom
24 października 2006, 13:27Aresztowanie rabusiów pozwoliło archeologom na odkrycie trzech grobowców, w których pochowano dentystów zajmujących się zębami faraona. Przed dwoma miesiącami grupa złodziei zaczęła swoje własne "wykopaliska”.
Słuch traci się ze wzrokiem
12 października 2006, 08:42Australijscy uczeni utrzymują, że istnieje ścisły związek między utratą wzroku a utratą słuchu u starszych ludzi.
Pieniądze szczęścia (nie) dają?
10 października 2006, 10:28Jak głosi przysłowie, pieniądze szczęścia nie dają, jednak w prawdziwym życiu wcale nie musi się tak rzeczywiście dziać.
Dziewczyny górą
8 października 2006, 15:27Wydaje się, że komputerowe gry wideo są domeną nastoletnich chłopców, jednak nic bardziej mylnego. Zgodnie z wynikami najnowszych badań, ponad 2/3 graczy on-line to kobiety.